Berkeley Quandt PM LTD

A KÉRÉS: Egy londoni, többek közt üzletvitellel, és projekt managementtel foglalkozó cég arculatát kellett átalakítani, olyan módon, hogy az mindenképp elegáns, letisztult, ám visszafogott legyen. Mint ahogy a legtöbb londoni komolyabb cégnél, mindenképp diszkrét, konzervatív, és visszafogott dizájnt kellett kapjon, ezért figyelembe kellett venni a helyi sajátosságokat is - ennek ellenére, ahol a modor hagyta - sikerült némi változatosságot is csempészni az arculatba.

Megjegyzés: a dizájn még nem került fel az oldalra, ezért az elérhetőség belinkelését mellőzzük addig.


A LOGÓ: A megtervezett betűlogó a korábbi logóból kiindulva szintén kapott egy különleges emblémát, ami látszólagos egyszerűsége ellenére igen komoly hitvallást és üzenetet rejt magában. 

Az egymásba kapcsolódó négyzet alakú láncszemek azt a kapcsolatot jelzik, ami az ügyfél és a szolgáltatások, vagy épp egy vállalatnál a projektek között létrejöhet - ezt a kapcsolatot erősíti és pótolja ki a sarokban található kis négyzet: ami egy plusz adalék - látszólag apróság - mert sokan nem gondolnak bele mennyi munkával jár - mégis az az apró négyzet az, ami beépülve stabillá teszi a két láncszem közötti kapcsolatot: vagyis egy vállalaton belül a megfelelő logisztikát, vállalatvezetést és ügyvezetést. 

Az az apró négyzet a Berkeley szolgáltatásit jelzi. Az embléma pedig önmagában egy B betűt formáz. (Berkeley).

AZ ARCULAT: Mindenképp a visszafogott vonalat kellett követni, viszont ez némi kékkel (a kék a kommunikáció, és a kapcsolat ill. az informatikai - üzleti világ színe) került feloldásra, azért, hogy megfelelő mélységet kapjon a dizájn. A legtöbb esetben, ahogy az arculaton is látható (levélpapír, a logók, e-mail lábléc stb.) diszkrét elrendezés és grafika került megtervezésre. 

Ez alól a mappák dizájnja kivétel. Két mappa lett megtervezve olyan módon, hogy a kettőt eltérő feladatokhoz lehessen használni, például:  az egyik a kollégáké, a másik pedig ügyfélmappaként is használható. Ennek a két mappának a kinézete pont ezért is jól megkülönböztethető - már messziről látható a különbség. 

A mappák dizájnvilágát az arculat többi elemeitől eltérő módon sokkal modernebb, színesebb - látványosabb grafika alkotja. Ez egyrészt a messziről való azonosítást segíti, másrészt a mappa egy rendkívül jó reklámhordozó: hiszen egy jó mappadizájnra mindenki felkapja a fejét - megnézik, és akkor látják azt is, hogy melyik cégtől származik. Egy egyszerű kék vagy fehér alapon tervezett mappánál (ahol csak a logót teszik rá a mappára) nincs ilyen reakció - viszont egy látványos dizájn azonnal felkelti a figyelmet. 

Természetesen itt is maradt a grafika az elegancia keretein belül, pont úgy, hogy az illeszkedik az arculat többi eleméhez. A dizájn mindkét esetben az embléma elemeiből került kialakításra és arra reflektál.


A névjegykártyát érdemes még megemlíteni: ugyanis a tervezet fém anyagú névjegyhez készült - ezért szürke az egész.